سخت ترین انتخاب ممکن

حدود ‌3 ماه پيش اتحاديه فوتبال اروپا، 3 نامزد نهايي دريافت جايزه برترين بازيکن اروپا را اعلام کرد و همانطور که مي‌شد پيش‌بيني کرد ليونل مسي، فرانک‌ ريبري و کريستيانو رونالدو در ليست نهايي يوفا باقي ماندند. امشب قرار است يک بازيکن از اين ليست انتخاب و به عنوان مرد سال فوتبال اروپا معرفي شود. به همين بهانه عملکرد اين‌3 ستاره در فصل گذشته را بررسي مي‌کنيم.

 

کريستيانو رونالدو‌ (رئال‌مادريد- پرتغال) تعداد بازي: 55 ‌بازي گل زده: 55 گل

کريستيانو رونالدو، ستاره‌28 ساله رئال‌مادريد، چند ساليست که از کسب جوايز معتبر فردي عاجز بوده است. اين بازيکن پرتغالي، در سال‌2009 با مبلغ‌94 ميليون يورو به رئال‌مادريد آمد تا گران‌ترين خريد تاريخ لقب گيرد. او دوران خوبي را در مادريد سپري مي‌کند، آمار گلزني فوق‌العاده‌اي داشته و همواره بهترين بازيکن تيمش بوده است. با اين‌ حال، هم عصر بودن وي با اعجوبه تاريخ فوتبال، لئو مسي‌ موجب شکست‌هاي مختلفي برايش شده است. قهرماني در سوپر‌جام اسپانيا تنها دستاورد رونالدو در فصل گذشته بود، البته ستاره رئالي‌ها به لطف مصدوميت مسي، با 12 گل زده آقاي گل ليگ قهرمانان شد. خيلي‌ها معتقدند ناکامي‌هاي رئال در فصل گذشته باعث خواهد شد تا رونالدو بازهم در کسب يک جايزه فردي ناکام بماند.

 

فرانک ريبري (بايرن مونيخ- فرانسه) تعداد بازي: 43 بازي گل زده: 11‌گل

از نظر تعداد گل زده آمار ريبري با رقبايش قابل مقايسه نيست اما بايد اين را در نظر بگيريم که ريبري در بايرن بر‌خلاف رونالدو و مسي نقش تمام کننده را ندارد و بيشتر در نقش يک سازنده ظاهر مي‌شود. بايرن در فصل گذشته‌ با قدرت حاضر شد و به واسطه عملکرد تيمي فوق‌العاده خود، بيشتر حريفانش را به زانو در آورد‌ که در اين بين فرانک ريبري که زيدان، اسطوره فوتبال فرانسه او را جواهر فوتبال فرانسه لقب داده‌، نقش کليدي داشت و توانست به همراه بايرن‌مونيخ به عنوان اولين تيم آلماني ‌سه‌گانه‌اي ارزشمند کسب کند. بي‌ترديد نمي‌توان از‌ 16‌پاس گل ريبري‌ در فصل گذشته به سادگي گذشت که در نتيجه بازي‌هاي باواريايي‌ها تعيين‌ ‌‌کننده بود. ريبري بدون‌شک يکي از بهترين‌هاي فينال ويمبلي بود که بارها دورتموند را آزار داد‌ و پايه‌گذار گل‌هاي تيمش شد تا بايرن براي سومين بار پياپي در فينال ليگ قهرمانان اروپا شکست خورده نباشد. حال بايد ديد ريبري که تا‌کنون موفق به کسب عنوان فردي قابل‌توجهي نشده‌‌، مي‌تواند به لطف تاثيرش در افتخارات بايرن، در‌30 سالگي به عنوان ارزشمند بازيکن سال اروپا دست يابد.

 

ليونل مسي (بارسلونا‌- آرژانتين) تعداد بازي:50 بازي گل زده:60 گل

بدون‌شک‌ مسي اگر انتهاي فصل را از دست نمي‌داد اکنون بيش از‌60 گل زده بود. 19‌بار گلزني پياپي در لاليگا را نبايد فراموش کرد. بدون‌ترديد‌ لئو در اين‌ 3 سال اخير بر رکورد‌ها حکومت مي‌کند و پادشاه رکوردهاست. لئو با يک رکورد تاريخي لاليگا را برده و به دو نيمه‌نهايي رسيده است. به اعتقاد بسياري در فصل پر فراز و نشيب بارسا اين مسي بود که يک تنه بارسا را به نيمه‌نهايي اروپا رساند و در لاليگا با گلزني‌هاي پياپي خود بار اصلي رکوردها را بر دوش کشيد. با اين حال، مصدوميت مسي در انتهاي فصل گذشته، ناآماده بودنش برابر بايرن و موارد ديگري را مي‌توان از جمله موانع برنده شدن لئو دانست‌ اما باز هم مي‌توان او را مدعي کسب اين مقام محسوب کرد.



نظرات شما عزیزان:

شایان
ساعت10:55---7 شهريور 1392
حالم بهم خورد اخه کریستینم شد بازیکن؟


پاسخ:هرکس یک نظری داره دوست عزیز و هرکس به یک صورت به فوتبال و تکنیک هاش نگاه میکنه.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 7 شهريور 1392 | 10:48 | نویسنده : فرنوش |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.